tirsdag 24. februar 2009

Gammal sång

Er som sagt veldig lite inspirert for tiden. Så hvorfor fortsetter jeg å skrive blogg? Det er i grunn et godt spørsmål.



Ingenting, ingenting i min kalender idag
Inga vänner kvar
26 bor i andra hand och har inge kul borde ta mig ut
stackars mig (stackars mig) ingen bryr sig om lilla jag
jag vill höra någon säga mig (säga mig)
att imorn blir en bättre dag
oooh

Som i en gammal sång (gammal sång)
som spelar på min grammofon
vill höra samma sång (samma sång)
där allt blir bra imorn

Lördagkväll, sitter ensam på en öde perrong
nynnar samma sång
minus sju
röker fyra cigaretter i rad, inget gör mig glad
stackars mig (stackars mig) för ingen bryr sig om lilla jag
orkar inte längre vänta på (stackars mig)
att imorn blir en bättre dag
oooh

Som i en gammal sång (gammal sång)
som spelar på min grammofon
vill höra samma sång (samma sång)
där allt blir bra imorn

Det är bara repetition, repetition, repetition jämt
oh ohhh
för jag gör ingenting i flera dagar
flummar, somnar om och vaknar medan andra går till sängs

Det är bara repetition, repetition, repetiton jämt, jämt
oh ohhh

Som i en gammal sång där allt blir bra, där allt oooh
Jag hör en gammal sång (gammal sång) som spelar på min grammofon
det är bara samma sång, oh (samma sång) där allt blir bra imorn
ooh

(gammal sång)
som spelar på min grammofon
det är bara samma sång (samma sång)
där allt blir bra, där allt blir bra imorn
ooh



"Like all dreamers i mistook disenchantment for truth"
- Jean-Paul Sartre

5 kommentarer:

Hanne sa...

Stakkars deg. Det er en fattig trøst at tunge dager er en del av livet, hva... sender en god og varm klem over hav og land, og så finner vi forhåpentligvis en løsning som gjør alt kan bli bedre i morra...

Gooood og var klem :)

Anonym sa...

Hei sende nån tanka æ å og takker for all M&M'an og lurd på om æ kunna sett litt penger på kontoen din så du kunna send litt fleir? dæm e så utrolig god:)

Hilsen bror din

Anonym sa...

og forræstn itt hør på far din når det gjeld akvariet! TA MED HUND!!!:-)

Anonym sa...

Sender deg masse varme tanker og ett tonn med inspirasjon!
Du skriver for leserne dine Inga, vi elsker å følge med på livet ditt der borte:D

Anonym sa...

Og kommentaren over er fra meg, men jeg trykket enter litt for fort x)