tirsdag 3. mars 2009

Tennis?

I dag var jeg og fikk en physical exam, sånn at jeg kan være med på tennis. Det var egentlig veldig greit, bare sjekke syn, hjerte, lunger, balanse osv. Og jammen sa de ikke at jeg funker ganske greit, så da blir det tennistrening på meg i morgen. Mandag - fredag fra halv tre til fire vil du heretter finne meg på tennisbanen. Jeg har ikke trent siden jeg brakk foten, før jul. Jeg kommer til å dø.

Ellers tenkte jeg på noe her en dag, vi har jo veldig mange bilder av hvordan USA er (alle spiser fast food hele tiden, amerikanere er generelt dumme osv), og nå som jeg har vært her i et halv år begynner jeg å ha ganske godt grunnlag for å bekrefte eller avkrefte eventuelle myter. Så legg igjen alle oppfatninger/spørsmål du har om USA/amerikanerne, så skal jeg svare på dem i et innlegg! (Og det er lov å legge igjen flere, sånn at innlegget mitt blir litt lengre). Hva som helst, det er lov å være anonym :)


5 kommentarer:

Anonym sa...

Inga, du hi vorti utfordra :D
Sjekk bloggen min; utfordringa står der:D

- Anikken

Anonym sa...

Hva er det rareste du har blitt spurt om av en amerikaner?

-Sandra

Vilde Ü sa...

Hei, atte har du med din egen pc, siden du får å'er? : )Kunne du svart på min blogg?

Anonym sa...

Vi sei ofte at der borte så e d mye dobbeltmoral. Ka oppleve du?
Pappa

Hanne sa...

Dette var en morsom sak du hadde tenkt ut, så her får jeg ta det første og beste som faller meg i hu...

Det kartet er kanskje beskrivende? Har ikke inntrykk av at amerikanere flest har den største kunnskapen om resten av verden...

Ellers har jeg en oppfatning av (og dette blir jo veeeldig generelt) av at amerikanerne er veldig gjestfrie. De setter familien høyt, og bruker derfor mye av fritiden sin på å være sammen med slekt og familie. Det samme gjelder venner. Har også inntrykk av at de har en lav terskel for hvem de kaller venner (sammenlignbart med det jeg vil kalle bekjente). De sier ofte "I love you", de verdsetter god innsats og hardt arbeid, de dyrker sine helter og de har en nedlatende holdning til andre folkeslag som også bor i landet.

Bare for å nevne noe *hehe*
Gleder meg til fortsettelsen på dette... klem klem :)