torsdag 2. april 2009

California, I love you!

Sol, sol, sol! Etter å ha bodd i konstant regn i 3 måneder (okei, ikke konstant, men regnvær i WA er av en eller annen grunn veldig mye mer deprimerende enn regn i Norge) var det sykt herlig å gå av flyet på Long Beach airport og dra fram solbrillene. I'm in California, baby!

Flyturen gikk fint, var bare to og en halv time, de hadde fancy TV'er med crappy lyd på flyet, og med cola, iPod og SuDoku gikk det greit. Fremme i CA fant vi tak i leiebilen, og den første setningen jeg hører når jeg slår på radioen er "This is where we belong". Jeg tror det er et tegn! Vi rota oss bort litt på vei til hotellet, men fant Old Town Seal Beach, som jeg har bestemt meg for at jeg skal flytte til når jeg blir stor. Koseligste stedet jeg noen gang har sett.

Etter at vi endelig fant hotellet tok vi oss en tur på stranda. Det er en grunn til at det heter Long Beach, for å si det sånn. Legg merke til at jeg står i shorts og t-skjorte. I april.




På ettermiddagen dro vi tilbake til Old Town Seal Beach og spiste middag, kjøpte kjempegod is og gikk ut på brygga. Jeg skal få Carol til å kjøre ut til Old Town igjen før vi drar, så jeg får tatt bilde av husene. Jeg skal seriøst flytte dit når jeg blir stor!




Krimskramsbutikk. Masse fint.

I morgest våkna vi en og en halv time for seint, for alarmen hadde ikke gått av. Det der med AM og PM er ikke alltid like lett... Vi kom oss avgårde likevel, og kjørte til Sea World. Vi kjørte langs kysten, og det var kjempefint! Fikk sett Huntington Beach, Newport Beach og Laguna Beach (Ja, fra the OC og MTV. Hotellet ligger i Orange County). Newport så like snobbete ut som jeg tror det er, Laguna Beach var helt nydelig, og en del av husene var faktisk ikke så superfancy. Men jeg tror jeg holder meg til Seal Beach likevel.

Da vi kom fram til Sea World gikk vi rundt og så på de forskjellige showene, Sea Lions, Dolphins og Killer Whales (spekkhoggere). De var kjempebra! Spekkhoggerne var favorittene mine, de hadde noen sinnsyke hopp. (Videoer kommer senere)







Gikk også rundt og så litt på de forskjellige dyrene, spiste lunsj og tok "Journey to Atlantis" som var en halvveis berg-og-dalbane, halvveis tømmerrenne. Morsom :)

I morgen har vi ikke så store planer, vi må plukke opp søstera til April på flyplassen, for hun kommer nemlig. April og jeg skal kanskje til Disneyland, eller bare henge et eller annet sted. Blir sikkert bra uansett. Håper det blir litt bedre vær, for i dag var det overskya, og det er jo alltid sol i California! Sutre, sutre. Men det er sykt herlig å gå rundt i shorts og t-skjorte igjen. Sykt herlig.

Håper dere koser dere hjemme i snøfylte Norge!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Unne dæ heilt klart å gå i shorts å T-skjorte ja!!!
Høres ut som d e berre lekkert med California, kos d masse. Glede mæ te meir referat:)
Pappaklem

Trine sa...

Du er så heldig som fikk dra dit! Jeg gleder meg helt vilt til å besøke CA en gang:D Og det ser ut som om du fikk se Isbjørn? Helt klart sjalu...
Kos deg videre, og hør på denne sangen:
Carolina Liar - California Bound

Anonym sa...

"Fikk sett Huntington Beach, Newport Beach og Laguna Beach (Ja, fra the OC og MTV. Hotellet ligger i Orange County). Newport så like snobbete ut som jeg tror det er, Laguna Beach var helt nydelig, "

Åh FU inga!!
Æ E ITJ SJALU I D HEILETATT!
Du oppleve verskeli nåkkå som vi ainneran ailler kjæms t. Håpe du hie fint! Eller.. d bør du ha :D

- Anikken