tirsdag 14. april 2009

Huhei

Fikk spm om hvordan jeg har tenkt å feire 17.mai her borte. Siden det er en søndag får jeg vel faktisk til å gjøre litt ut av det. Snakke med folk hjemme, kjøpe inn masse is og pølser som jeg kan spise. I tillegg har jeg faktisk et norsk flagg som jeg fikk av vertsbestemora mi for lenge siden, så jeg kan jo gå rundt og vifte litt med det mens jeg synger 17.maisanger. Det blir jo ikke helt 17.maistemning uten bunad, sol(?), russ, laaaaange taler, vonde bunadssko, krone-is, pølse med brød, sodd osv., men jeg skal gjøre mitt beste for å hedre fedrelandet!

Ellers er livet ganske chill for tiden, selv om jeg ikke har penger fordi jeg klarte å miste kontantkortet. Jeg har begynt å gjøre matteleksene mine, noe som gjør livet vesentlig mindre stressfylt, vi ser Pearl Harbor i US History, syr pysjbukser i Independent Living, jeg skal holde tale om noe jeg faktisk bryr meg om i Speech (homoekteskap. Kan bli interessant i og med at halve klassen min er forholdsvis religiøse) og kanskje viktigst av alt: Jeg har tennis!

Tennis gjør meg ganske enkelt glad. Jeg er så utrolig glad for at jeg meldte meg på, selv om jeg aldri hadde spilt det før. Jeg har endelig funnet en sport jeg virkelig liker. Jeg er rett og slett superhappy mens jeg spiller, tenker ikke på noe annet enn hvordan jeg skal slå den neste ballen over nettet. I tilleg får jeg energi til å gjøre alle de små tingene jeg ikke orker ellers, som å rydde på rommet, gjøre lekser, skrive brev og kort, gjøre pliktene mine. Alle de tingene som egentlig er et slit blir så mye lettere. Humøret mitt stiger ti hakk, og livet blir rett og slett bra.

I morgen skal jeg spille challenge match, sånn at jeg forhåpentligvis blir flytta opp på rankingen til laget. Treneren sa at jeg var flink til å holde øye med ballen og bevege meg, og at jeg burde utfordre noen, og det hadde jeg tenkt å gjøre uansett, så det passa jo bra :) Spilte kamp i dag, tapte én og vant én. På torsdag er det kamp igjen, får sannsynligvis spille mange ganger, siden Kelso (laget vi spiller mot) har ganske stort C-team. Det liker vi. Heh, skal prøve å ikke gjøre dette om til en tennisblogg, jeg har skrevet ganske mange innlegg om det, men det er ganske enkelt noe av det beste jeg har gjort i år. Herlig sport, herlige folk, og da blir livet herlig også :)

2 kommentarer:

Trine sa...

Fint at du trives så godt nå! Bra du fant ut av tennisen da:) Jeg tror det er viktig å finne noen sånne ting som man trives med, så føles det sikkert mer hjemmekoselig.
Skal du fortsette med tennis når du kommer hjem igjen?<3

Hanne sa...

Bare innom med en nattaklem, etter en laaang dag var det godt å lese at du har det bra!